Ocena: 4

The Postmarks

The Postmarks

Okładka The Postmarks - The Postmarks

[Unfiltered; 6 Luty 2007]

Muzyka pochodzącej z Miami formacji The Postmarks skierowana jest do wielbicieli tradycyjnego, kameralnego kobiecego popu lat sześćdziesiątch spod znaku Jane Birkin, Nancy Sinatry i Francoise Hardy (retro-okładka z rozmarzonym, melencholijnym zdjęciem dość mocno kojarzy się z estetyką jej wydawnictw). O tym, że nawiązywanie do dokonań wspomnianych pań może być inspirujące nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Isobel Campbell, Gentle Waves czy ostatnio Camera Obscura – ci artyści udowodnili, że za pomocą tradycyjnych, miękkich gitarowych i klawiszowych brzmień oraz orkiestrowych smaczków można tworzyć piękne tło, na którym idealnie prezetują się wyśpiewywane zmysłowym głosem opowieści o miłości, tęskocie i rozczarowaniu. Niestety debiut The Postmarks nie ma wiele wspólnego z poziomem takich płyt, jak „Swansong for You” czy „Let's Get Out Of This Country”. Mamy tutaj co prawda kilka ładnych momentów, które zyskują punkty w sprzyjających okolicznościach (słuchawki, wieczór, wino), ale przesłuchanie w skupieniu całego materiału Amerykanów powinno być nagradzane medalem za wytrwałość. Debiut Postmarks świetnie sprawdza się w roli przyjemnego tła (w tym miejscu mocno rekomenduję go wszystkim właściecielom klimatycznych herbaciarni i kawiarni), niestety próba wejścia z nim w bliższą relację kończy się szybkim rozczarowaniem. Po obiecującym początku (najlepsze chyba w całym zestawie, pogodne, wyróżniające się na mdławym tle „Goodbye”), zaciekawienie szybko ustępuje znużeniu i zniechęceniu. Schematyzm kompozycji, usypiająca, niestrawna na dłuższą metę maniera wokalna, banalne, przewidywalne brzmienie (lepiej nie porównywać ze świeżością Camery Obscury) – takie grzechy można by wymieniać długo. Gdy urocza Tim Yehezkley zmysłowym szeptem zapraszała do siebie na oglądanie znaczków, można się było spodziewać czegoś więcej. Niestety, okazało się, że dziewczyna mówiła całkowicie poważnie.

Piotr Szwed (18 czerwca 2007)

Oceny

Kasia Wolanin: 4/10
Piotr Szwed: 4/10
Średnia z 3 ocen: 3,33/10

Dodaj komentarz

Komentarz:
Weryfikacja*:
 
captcha
 

Polecamy

statystyka

Przeczytaj także